Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

We kunnen ons goed voorstellen dat je vragen hebt. Daarom hebben we vast een overzichtje gemaakt van de meest gestelde vragen, met natuurlijk het antwoord hierop.

Algemeen

Wij zijn op werkdagen geopend van 07:30 tot 18:30 uur.

Je kunt je kind ophalen wanneer het jou zelf uitkomt. Voor de groep is het wel fijn als het na de activiteit is. Dit is bij voorkeur na 17:00 uur.

Mocht je een keer vroeg zijn, laat het even weten via een berichtje in de ouderapp. Dan houden onze collega’s er rekening mee.

Het fijnst leesbaar vinden wij het informatieboekje. Deze vind je onder ‘Downloads‘.

Onze pedagogische werkwijze hebben wij per locatie uitgewerkt in een pedagogisch werkplan en die vind je in de ouderapp onder ‘locatie’.

Iedere situatie is verschillend. Wij raden daarom aan om gebruik te maken van de rekentool op onze website om te berekenen hoeveel onze dienstverlening jou netto per maand gaat kosten.

Twijfel je voor BSO tussen ons 40-weken of all-inclusive pakket? Maak van alle twee de pakketten dan even een kostenplaatje in de rekentool en kijk naar het verschil. Het prijsverschil tussen de pakketten kan soms nihil zijn, terwijl een incidentele extra opvangdag (bijvoorbeeld tijdens vakanties), al snel in de kosten kan lopen.

Via mijntoeslagen.nl. Download je YellowBellies contract in de OuderApp van Konnect. Daar staat alle nodige info (LRK-nummer, uurtarief, uren, startdatum)

Deze vind je in de OuderApp en in het ouderportaal. Ga in het onderste menu naar ‘account’. Hier vind je zowel de facturen als de documenten en jaaropgaven.

Dit is afhankelijk van de leeftijd van het kind.

Baby’s:
Geef het eigen flesje + voeding mee. Een schoon setje kleding is daarnaast ook handig. Wil je dat jouw baby een groentehapje krijgt? Ook deze vragen wij zelf mee te nemen. Wij zorgen voor een fruithap en luiers. Een speentje, favoriete knuffel en slaapzakje zijn ook aan te raden om mee te geven.

Peuters:
Een setje reservekleding is altijd fijn. Wij zorgen voor luiers, drinken, gezonde snacks en lunch.

BSO:
Hou bij het inpakken van de tas rekening met het weer. Op warme dagen spelen we graag met water, dus zwemkleding en een handdoek is dan fijn. Op regenachtige dagen zijn regenlaarzen en droge kleren geen overbodige luxe.

Zonnebrand en eten en drinken verzorgen wij. Mocht jouw kind allergisch zijn voor bepaalde voedingsmiddelen of zonnebrand, geef het dan wel graag even door.

Dat hangt af van de situatie. Zie hiervoor ons beleid BMR vaccinatie. Deze staat op de website onder het kopje ‘downloads’. Helemaal onderaan op de pagina zie je ook een snelkoppeling naar ‘downloads’ staan.

Inschrijven en contract

Leuk dat je ook een YellowBellie wilt worden!

Je kunt je kind inschrijven via het inschrijfformulier op onze website. Onze planningsafdeling neemt zo snel mogelijk contact op over jouw inschrijving.

Voor inschrijvingen voor ons KDV raden we aan om dit zo vroeg mogelijk in de zwangerschap te doen (vanaf 12 weken).

Voor inschrijven voor onze BSO geldt dat je je kind kunt inschrijven vanaf elke gewenste leeftijd. We raden echter aan om dit vanaf 2 jaar te doen. Let op: dit betekent niet dat de inschrijving al direct definitief is. De inschrijving is definitief nadat je een contract hebt ontvangen en ondertekend. Dit is over het algemeen 6 maanden voor de startdatum.

Dit hangt af van de dag en de locatie waar je opvang voor aanvraagt. Op verschillende locaties hebben wij op sommige dagen nog plekken vrij. Neem contact op met onze planningsafdeling voor de huidige situatie voor jouw gewenste locatie en dagen.

Als we je op dit moment toch helaas (nog) geen plek kunnen bieden dan word je op de wachtlijst geplaatst. Je ontvangt hiervan een bericht.

We houden je op de hoogte van de status en nemen z.s.m. contact op zodra er een beschikbare plek in het vooruitzicht is.

We nemen inschrijvingen pas binnen 6 maanden voor aanvang in behandeling. Tot die tijd plaatsen we je kind op een wachtlijst. De inschrijving is dus niet direct definitief. Dit is pas het geval op het moment dat wij een contract hebben gestuurd en jij deze als ouder hebt goedgekeurd en ondertekend.

Dat je op de wachtlijst geplaatst bent hoeft dus niet altijd te betekenen dat er geen plek is op de door jouw aangevraagde datum, opvangdagen en – locatie. De gewenste startdatum kan simpelweg te ver in de toekomst liggen. Het helpt natuurlijk wel als je je kind ruim op tijd inschrijft.

Mocht je op de wachtlijst geplaatst zijn omdat de gewenste plek op dit moment niet beschikbaar is, dan zal onze planningsafdeling hier altijd contact met je over opnemen.

Ben je flexibel in dagen? Vraag onze planningsafdeling naar de mogelijkheden.

Binnen ons plaatsingsbeleid kijken wij naar de best mogelijke match tussen de beschikbare plaats en de kinderen op de wachtlijst. De criteria die we hiervoor gebruiken zijn:

 

  • Gewenste startdatum;
  • Leeftijd van het kind;
  • Zit er al een broertje of zusje op de YellowBellies?;
  • Inschrijfdatum;
  • Betreft het een wijzigingsverzoek voor reeds geplaatste kinderen?;
  • Betreft het een (deel)aanvraag voor een woensdag of vrijdag? (Dit zijn rustigere dagen waarop we sneller plek hebben).

Nee. Het is helaas niet zo dat een kind automatisch doorstroomt van het KDV naar de BSO. Het zijn namelijk twee verschillende vestigingen en dus ook twee verschillende contracten. Dit betekent dat je jouw kind zelf, via het inschrijfformulier op de website, apart inschrijft voor de BSO.

Wel helpen we je er ruim van tevoren aan herinneren dat het belangrijk is om jouw kind aan te melden voor de BSO. We doen er alles aan om kinderen te laten doorstromen, maar hebben hier wel een tijdige actie van jou als ouder voor nodig.

Ga via de website naar het inschrijfformulier en schrijf het broertje of zusje in als een nieuw kind. In ons systeem zal ook dit kind aan jullie gekoppeld worden. Na inschrijving zal onze planningsafdeling contact met je opnemen.

Jammer dat je je contract wilt opzeggen. Wij hanteren een opzegtermijn van één maand. Stuur een mail naar planning@yellowbellies.nl om het contract te beëindigen. Geef hierbij graag aan per wanneer je het contract wilt beëindigen.

Je bent altijd vrij om wijzigingen aan te brengen in jouw opvangdagen.

Wil je structureel van dagen wijzigen, dag(en) extra afnemen of minder opvangdagen afnemen? Neem dan even contact op met onze planningsafdeling via planning@yellowbellies.nl.

Helaas kunnen wij niet garanderen dat de nieuwe situatie (direct) haalbaar is. Dit is afhankelijk van de beschikbare plekken.

Ouderapp en contact

Je kunt ons op verschillende manieren bereiken. Gebruik hiervoor het handige contactkeuze menu op onze website (rechts onderin). Je komt dan direct bij de juiste persoon terecht.

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met de locaties.

 

  1. Stuur een bericht via de ouderapp. Onze teams nemen voor de start van de dag alle binnengekomen berichten in behandeling.
  2. Bel met de locatie. Onze locaties zijn na 13:30 uur telefonisch te bereiken. Je vindt het locatie telefoonnummer in de ouderapp.
    1. Kies in het menu onderaan in de app voor ‘locatie’
    2. Ga bovenin het scherm naar de juiste locatie
    3. Klik op het telefoon icoontje. Je wordt direct doorverbonden.

De OuderApp is te downloaden in de Google Play Store (voor Android) en in de App Store (voor iOS). Je kunt zoeken naar ‘Konnect ouderapp’.

Als je de app hebt geïnstalleerd kun je inloggen met de gegevens, die je per e-mail hebt ontvangen.

Je kunt de handleiding van de ouderapp vinden bij ‘downloads’ op onze website. Of raadpleeg hem direct hier.

Bij het inloggen kun je op “wachtwoord vergeten” klikken. Er wordt dan een mailtje gestuurd naar je huidige mailadres.

Voor praktische en operationele zaken over de opvang gebruik je het ouderportaal of de OuderApp. Ook kun je de locatie tijdens openingstijden bellen via het locatie-telefoonnummer of ten alle tijden berichten sturen via de app.

Ook voor ruilverzoeken en extra aanvragen kun je in de OuderApp terecht.

Heb je vragen over je contract of factuur of wil je een wijziging door laten voeren in het contract? Dan kun je een mailtje sturen naar planning@yellowbellies.nl.

Afwezigheid en ruilservice

Dit kan in de ouderapp.

 

  1. Ga in het menu onderaan in de app naar ‘agenda’
  2. Klik op het kalender icoontje rechtsonderin
  3. Kies voor ‘afwezigheid doorgeven’
  4. Selecteer de datum(s) van afwezigheid en eventueel het juiste kind

Dit is in de meeste gevallen helaas niet het geval. Voor dagen die niet zijn afgenomen door afmelding wegens ziekte of vakantie, wordt geen tegoed aangemaakt. Wel kun je voor deze dagen gebruik maken van onze ruilservice. Let op: ruilverzoeken kunnen alleen worden ingediend voorafgaand aan de afwezige dag.

Bij het kinderdagverblijf werken we met wendagen bij start. Dit houdt in dat een kind de eerste dagen, in overleg, niet de volledige dag naar de opvang komt. De uren die hierdoor niet zijn afgenomen worden omgezet in wentegoed. Deze vind je in de OuderApp onder ‘account’ bij ’tegoeden’.

Als je een opvangdag niet kunt afnemen, mag je een ruilverzoek indienen. Let op: dit is een service, je kunt hieraan geen rechten ontlenen. Of het ruilen goedgekeurd kan worden, is afhankelijk van de bezetting op de groep, waarbij de beroepskrachtkindratio (BKR) leidend is. Dit betekent dat wij ruilverzoeken helaas regelmatig moeten afkeuren. We zetten geen extra medewerkers in voor een ruilverzoek. Ruilverzoeken dien je in via de OuderApp of het ouderportaal van Konnect. Je ontvangt een bericht zodra het verzoek is behandeld.

Je vindt de uitleg van onze ruilservice ook nog uitgebreid in onze ouderapp via locatie > ‘voorwaarden, handleiding en procedures’ > ‘ruilen’.

Dit kan via de ouderapp.

 

  1. Ga in het menu onderaan de app naar ‘agenda’
  2. Klik op het kalender icoontje rechtsonderin
  3. Kies voor de optie ‘ruildag aanvragen’
  4. Selecteer de betreffende data

Je vindt de uitleg van onze ruilservice ook nog uitgebreid in onze ouderapp via locatie > ‘voorwaarden, handleiding en procedures’ > ‘ruilen’.

Er zijn een aantal ‘spelregels’ verbonden aan onze ruilservice.

 

  • Een ruildag moet aangevraagd worden voorafgaand aan de afgemelde dag. Voorbeeld: 1 augustus is afwezig gemeld. Je kan uiterlijk tot 31 juli een ruilverzoek indienen voor deze dag.
  • Bij afmelding tijdens of na afloop van de betreffende dag vervalt de ruilmogelijkheid
  • Ruilen kan binnen een termijn van 3 maanden.
    Voorbeeld: 1 augustus is afwezig gemeld. Je kunt (tot 31 juli) een ruildag aanvragen voor uiterlijk 1 november.
  • Ruilaanvragen worden ongeveer 14 dagen van tevoren behandeld.
  • Ruiluren zijn kindgebonden en kunnen dus niet worden overgedragen aan een ander kind.
  • Het is niet mogelijk feestdagen te ruilen.
  • Je kunt een productsoort uitsluitend voor eenzelfde productsoort ruilen: een middag voor een middag en een hele dag voor een hele dag.

Je vindt de uitleg van onze ruilservice ook nog uitgebreid in onze ouderapp via locatie > ‘voorwaarden, handleiding en procedures’ > ‘ruilen’.