Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

We kunnen ons goed voorstellen dat je vragen hebt. Daarom hebben we vast een overzichtje gemaakt van de meest gestelde vragen plus antwoord.

Iedere situatie is verschillend. Wij raden daarom aan om gebruik te maken van de u003ca href=u0022https://yellowbellies.nl/rekentool/u0022 target=u0022_blanku0022 rel=u0022noopeneru0022u003erekentoolu003c/au003e op onze website om te berekenen hoeveel onze dienstverlening jou netto per maand gaat kosten.rnrnTwijfel je voor BSO tussen ons 40-weken of all-inclusive pakket? Maak van alle twee de pakketten dan even een kostenplaatje in de rekentool en kijk naar het verschil. Het prijsverschil tussen de pakketten kan soms nihil zijn, terwijl een incidentele extra opvangdag (bijvoorbeeld tijdens vakanties), al snel in de kosten kan lopen.

Via mijntoeslagen.nl. Download je YellowBellies contract in de OuderApp van Konnect. Daar staat alle nodige info (LRK-nummer, uurtarief, uren, startdatum)

Via de OuderApp of het ouderportaal: ga naar ‘account’ en klik op de naam van je kind. Hier zie je een overzicht van alle persoonlijke gegevens, waaronder de mentor. Daarnaast zullen wij dit altijd bij start communiceren.

Het kantoor is elke dag telefonisch bereikbaar van 8:30 – 12:30 uur.
De locaties zijn tijdens de betreffende openingstijden telefonisch bereikbaar.

Uiteraard kun je altijd via de OuderApp een berichtje sturen naar onze collega’s op de groep.

Bij het inloggen kun je op “wachtwoord vergeten” klikken. Er wordt dan een mailtje gestuurd naar je huidige mailadres.

Via de OuderApp: klik in het onderste menu op locatie. Je vindt bovenin de locatiegegevens en de mogelijkheid om vanuit de app direct te bellen.

En via onze website op de pagina van de betreffende locatie.

Voor praktische en operationele zaken over de opvang gebruik je het ouderportaal of de OuderApp. Ook kun je de locatie tijdens openingstijden bellen via het locatie-telefoonnummer of ten alle tijden berichten sturen via de app.

Ook voor ruilverzoeken en extra aanvragen kun je in de OuderApp terecht.

Heb je vragen over je contract of factuur of wil je een wijziging door laten voeren in het contract? Dan kun je een mailtje sturen naar planning@yellowbellies.nl.

Ook deze vind je in de OuderApp en het ouderportaal. Ga in het onderste menu naar ‘account’. Hier vind je zowel de facturen als de documenten en jaaropgaven.

Ga via de website naar het inschrijfformulier en schrijf het broertje of zusje in als een nieuw kind. In ons systeem zal ook dit kind aan jullie gekoppeld worden. Na inschrijving zal onze planningsafdeling contact met je opnemen.

Jammer dat je je contract wilt opzeggen. Wij hanteren een opzegtermijn van een maand. Stuur een mail naar planning@yellowbellies.nl om het contract te beëindigen.

Dat is niet nodig, wij verzorgen alles op de opvang. Mocht jouw kind allergisch zijn voor bepaalde zonnebrand, geef het dan wel graag even mee.

Uiteraard mag dit altijd wanneer het jou zelf uitkomt. Voor de groep is het wel fijn als het na de activiteit is. Bij voorkeur na 17:00 uur. Mocht je een keer vroeg zijn, laat het even weten via een berichtje in de OuderApp. Dan houden onze collega’s er rekening mee.

Het fijnst leesbaar vinden wij het informatieboekje. Deze vind je onder ‘Downloads‘.

Onze pedagogische werkwijze hebben wij per locatie uitgewerkt in een pedagogisch werkplan en die vind je onder ‘locatie’.

Dat hangt af van de situatie. Zie hiervoor ons beleid BMR vaccinatie. Deze staat op de website onder het kopje ‘downloads’. Helemaal onderaan op de pagina zie je ook een snelkoppeling naar ‘downloads’ staan.

Als je een opvangdag niet kunt afnemen, mag je een ruilverzoek indienen. Let op: dit is een service, je kunt hieraan geen rechten ontlenen. Of het ruilen goedgekeurd kan worden, is afhankelijk van de bezetting op de groep, waarbij de beroepskrachtkindratio (BKR) leidend is. Dit betekent dat wij ruilverzoeken helaas regelmatig moeten afkeuren. We zetten geen extra medewerkers in voor een ruilverzoek. Ruilverzoeken dien je in via de OuderApp of het ouderportaal van Konnect. Je ontvangt een bericht zodra het verzoek is behandeld.

  • Een ruildag moet aangevraagd worden voorafgaand aan de afgemelde dag.
  • Bij afmelding tijdens- of na afloop van de betreffende dag vervalt de ruilmogelijkheid.
  • Ruilen kan binnen een termijn van 3 maanden.
  • Ruilaanvragen worden ongeveer 14 dagen van tevoren behandeld.
  • Ruiluren zijn kindgebonden en kunnen dus niet worden overgedragen aan een ander kind.
  • Het is niet mogelijk feestdagen te ruilen.
  • Je kan een productsoort uitsluitend voor eenzelfde productsoort ruilen: een middag voor een middag en een hele dag voor een hele dag.

Bij het kinderdagverblijf werken we met wendagen bij start. Dit houdt in dat een kind de eerste dagen, in overleg, niet de volledige dag naar de opvang komt. De uren die hierdoor niet zijn afgenomen worden omgezet in wentegoed. Deze vind je in de OuderApp onder ‘account’ bij ’tegoeden’.

Voor overige dagen die niet zijn afgenomen door afmelding wegens ziekte of vakantie, wordt geen tegoed aangemaakt. Je kunt hierbij gebruik maken van onze ruilservice. Let op: ruilverzoeken kunnen alleen worden ingediend voorafgaand aan de afwezige dag.

Bij inschrijving kan het voorkomen dat jouw kind op de wachtlijst geplaatst wordt. Hiervoor kunnen twee redenen zijn:

  1. Er is op dit moment geen plek op de gewenste dag(en) en locatie.
  2. De aanvraag ligt te ver in de toekomst. Wij maken een definitieve planning ongeveer 3-6 maanden van te voren.

Ben je flexibel in dagen? Vraag onze planningsafdeling naar de mogelijkheden.